Co by měl znát každý nový prodejce na Amazonu
Připravila jsem pro vás krátký přehled toho, co by měl vědět každý nový začínající prodejce na Amazonu. Začínající prodejci na Amazonu řeší spoustu nejasností a otázek, které se týkají úspěšného vstupu na Amazon marketplace. Proto jsem pro vás sepsala hlavní body a informace, které se vám do začátků budou hodit.
1. Jak vybrat produkty k prodeji na Amazonu
Jedním z nejdůležitějších kroků pro začínající prodejce na Amazonu je výběr správných produktů. Prodejci často hledají informace o trendech, poptávce a konkurenci. Při výběru vhodného zboží vám mohou pomoci nástroje Jungle Scout, nebo Helium 10.
2. Jak nastavit účet Seller Central
Začínající prodejci potřebují vědět, jak správně nastavit svůj účet na Amazon Seller Central. Zahrnuje to registraci a vyplnění potřebných informací, jako jsou bankovní údaje a daňové informace. Amazon vás také bude ověřovat, ale to jistě zvládnete. Kdyby ne, ráda vám s registrací na Amazonu pomohu.
3. Optimalizace produktových listingů
Jak vytvořit atraktivní a efektivní listing produktů je klíčové pro úspěch na Amazonu. Podívejte se na konkurenci, zjistěte si, jak napsat přesvědčivé popisy produktů, používejte dostatek klíčových slov. Na Amazonu prodávají produktové fotografie a popisky. Věnujte jim dostatečnou pozornost.
4. Marketing a propagace produktů
Amazon umožňuje placenou reklamu (PPC). Reklamu můžete pustit na klíčová slova, konkurenční výrobky, kategorii, ale jde nastavit i banerová reklama. Pokud jste začátečník, doporučuji nastavení reklamy svěřit někomu zkušenému. Pokud potřebujete s reklamou na Amazonu podat pomocnou ruku, jsem vám k dispozici.
5. FBM, nebo FBA prodej?
Fulfillment by Amazon (FBA) je prodej ze skladů Amazonu. FBM je prodej z vašich skladů.
Rozdíl je v rychlosti dodání, možnostech propagace na Amazonu.
6. Zákaznický servis
Zajištění kvalitního zákaznického servisu je klíčové pro budování účtu. Komunikujte se zákazníky, řešte jejich dotazy i recenze.
7. Právní a daňové povinnosti
Právní a daňové povinnosti spojené s prodejem na Amazonu řeší všichni prodejci. Pro prodej na Amazonu musíte mít OSS registraci v ČR, nebo registraci k DPH v zemi, kam naskladníte zboží.
8. Analyzování výsledků
Jako nový prodejce na Amazonu studujte metriky a reporty, které jsou vám k dispozici v Seller Central účtu.
Amazon konzultant
Mnoho firem řeší svěření Amazon účtů alespoň v začátcích do rukou odborníků. Je dobré vědět, že váš účet je v pořádku založený, produkty jsou napárované na vaše systémy a reklamy jsou efektivně nastavené.
Hledáte Amazon odborníka? Ráda vám se založením Amazon účtu, vedením účtu i marketingových kampaní pomohu.