Jak prodávat na Amazonu?
Jak prodávat na Amazonu? Které zboží je pro Amazon marketplace vhodné? Jaký typ prodeje zboží si zvolit? Na jakém Amazon trhu začít?
Ať už máte zavedené podnikání v oblasti internetového obchodu, skvělý nápad na nový produkt, nebo máte jen vášeň pro prodej, zde je důvod, proč by vaše další kroky měly jít cestou Amazonu.
Není žádným tajemstvím, že zákazníci na celém světě milují Amazon. Amazon má celosvětově přes 200 milionů předplatitelů Prime. V roce 2021 bylo v USA 147 milionů předplatitelů. V roce 2024 přes 180 milionů předplatitelů. Prime je služba Amazonu, která obsahuje balíček zvýhodnění. Jako Prime zákazník máte neomezený přístup k hudbě, filmům, seriálům, elektronickým knihám, online vysílání a dopravu zdarma. Amazon také pořádá slevové dny, které nazývá Prime Day.
Pojďme se podívat na důvod, proč říci Amazonu ANO
Začátky na Amazonu nejsou jednoduché. Již samotné založení prodejního účtu bývá pro nezkušeného prodejce časově náročné. Následné nastavení produktů závisí na kategorii produktu. Vše má své podmínky a pravidla.
Gabriela radí
Jak prodávat na Amazonu? S rozmyslem. Spočítejte si náklady při prodeji FBM a FBA. Udělejte si analýzu jednotlivých trhů. Nastavte správně cenotvorbu.
Kdy se vydat cestou FBM? FBM je působ prodeje, kdy expedujete zboží ze svých skladů přímo zákazníkovi. Představují přibližně 60% prodejů fyzických produktů na Amazonu. Tento způsob prodeje doporučuji novým zákazníkům, kteří nabízí exkluzivní zboží, zboží větších rozměrů, zboží na které je zákazník ochoten počkat.
Prodeje FBA Amazon velmi propaguje. Nicméně ne každý produkt je pro FBA vhodný. FBA je uskladnění zboží na Amazon skladech. Zavazuje vás to k plátcovství DPH v zemích, kde zboží leží na skladě. Zavazuje vás to k platbě za naskladnění i uskladnění. U tohoto typu prodeje je důležité mít přehled nad náklady a pohlídat si marži.
Amazon marketplace má pro české výrobce potenciál.
Na jakém Amazon trhu začít? Amazon nemá hranice. Je důležité udělat si analýzu trhů a na základě té bude rozhodnutí jistě jednodušší. Tuto analýzu vám ráda vypracuji.
Moje rada do začátku na Amazonu? Vyvarujte se začátečnických chyb a spolupracujte při zakládání účtu, listování produktů a nastavování reklam s profesionály.