Kaufland Marketplace

09.12.2024

Kaufland Marketplace je populárnějším místem pro online nakupování zejména v Německu. Pokud hledáte rychlé a efektivní způsoby, jak rozšířit své produkty na německý trh, tak vedle Amazon Marketplace zařaďte i německý Kaufland.

Kaufland Marketplace: Vše, co potřebujete vědět jako prodejci na online tržištích

Co je Kaufland Marketplace?

Kaufland Marketplace je platforma, která umožňuje třetím stranám prodávat své produkty prostřednictvím webových stránek Kauflandu.Jaké jsou výhody pro prodejce?

Jednoduchá registrace: Proces registrace na Kaufland Marketplace je rychlý a snadný. Když porovnám registraci a na Kauflandu a na Amazonu, tak Kaufland zvládne opravdu každý. Registrace na Amazonu je mnohem složitější.

Marketshare Kaufland Marketplace

Německo

V Německu má Kaufland Marketplace významnou pozici na trhu s e-commerce. Tržní podíl Kauflandu v oblasti online prodeje se odhaduje na přibližně 5-10 %, což jej řadí mezi přední platformy vedle Amazonu a eBay. Mám mnoho klientů, kterým se na Kauflandu v Německu daří.

Česko

V České republice se Kaufland Marketplace snaží již pár let etablovat jako silná alternativa k zavedeným platformám, jako je Heureka nebo Alza. Nicméně na základě informací od svých klientů český Kaufland nedoporučuji. Cílová skupina tohoto řetězce v Čechách je odlišná od té německé. Tento marketplace přináší více starpstí, než radostí. 

Slovensko

Na Slovensku je Kaufland Marketplace ještě v počáteční fázi rozvoje a také to není směr, který bych vám doporučila.

Zásadní chyby Kaufland Marketplace

Kaufland při vstupu na český a slovenský trh udělal několik zásadních chyb. Ta hlavní byla, že se více soustředili na prodejce a ne nakupující. Přitom stačilo pojmou nábor prodejců přes implementační nástroje a poskytovatele e-shopových řešení. Věnovat více energie nakupujícím a hlavně přinést nové nakupující z řad mladších generací. Naopak vůči určitým generacím z řad nakupujících nekomunikovat pojmy jako je "marketplace". 

Nezvládnuté technické řešení, špatně řešené vstupy značek a neochránění výrobců, jejich EAN kódů při listingu atd atd přineslo této platformě více nepřátel, než přátel.

Cílová skupiny v offlinu samozřejmě na online nepřešla, protože cílovka Kauflandu v offlinu má tlačítkové telefony. Ale třeba se Kaufland vzpamatuje a změní strategii, tak jako to udělal kdysi Lidl v offline.

Otázkou je, co změna udělá s českým a slovenským důchodcem v případě změny komunikace Kauflandu? Přejdou do Penny marketu? Nebo si najdou cestu k upadající Bille?