Nejoblíbenější online tržiště v Evropě
V tomto článku si povíme několik základních faktů a čísel o tržištích, která dominují evropskému eCommerce.
Evropský trh je oproti tomu severoamerickému náročnější vzhledem k tomu, že v Evropě je 50 různých zemí, mluví se zde více než 200 jazyky a používá se více než 28 měn. Přesto se tu online obchodu poměrně dobře daří. Prim hrají tři evropské země - Velká Británie, Německo a Francie, přesto jsme do našeho seznamu zařadili také tržiště, která vedou nebo mají velký potenciál k růstu v některých dalších koutech Evropy.
Allegro
Allegro je největším polským tržištěm a drží si páté místo na seznamu nejnavštěvovanějších evropských online tržišť. S 13 miliony aktivních uživatelů je Allegro dobrou příležitostí pro B2C značky a profesionální přeprodejce expandovat na prosperující polský online trh v hodnotě cca 10 miliard eur. Má významný podíl na trhu s elektronikou, domem a zahradou a módou.
Asos
Asos je jedním z největších světových prodejců módy pouze online a stal se vedoucím internetovým obchodem s oblečením ve Velké Británii. Má webové stránky ve Velké Británii, Evropě, USA a Austrálii. Společnost se zaměřuje na mladé prodejce a nadějné návrháře.
Asos prodává více než 80 000 produktů a každý týden přibývá 2 500 až 7 000 nových produktů. Z expedičních center ve Velké Británii, USA, Evropě a Číně zasílá zboží do více než 140 zemí.
Má také svou mobilní aplikaci, která má 10 milionů stažení. Aplikace umožňuje uživatelům nahrát obrázky oblečení, které se jim líbí, a obdržet nabídku odpovídajícího nebo podobného zboží, které je na skladě.
Amazon
Amazon je největší a nejznámější marketplace světa. Kromě služeb zákazníkům a spotřebitelům poskytuje prostor také prodejcům, vývojářům, firmám, podnikům a tvůrcům obsahu. Celkem má Amazon marketplace v 15 zemích světa, v Evropě 8 (Francie, Německo, Nizozemsko, Španělsko, Švédsko, Turecko a Velká Británie) a kromě toho provozuje také specializované tržiště pro podniky (Amazon Business).
Spotřebitelé se zapojují prostřednictvím četných maloobchodních internetových stránek, různých značkových elektronických zařízení a mají přístup k bezplatné přepravě zboží, okamžitému streamování médií a dalším výhodám prostřednictvím ročního členského programu Amazon Prime.
Cdiscount
Cdiscount je francouzské tržiště se zhruba 8,6 milionu aktivních zákazníků a 19 miliony unikátních návštěvníků měsíčně. Prodává produkty ve 40 různých kategoriích s ročním obratem přes 1 miliardu eur. Najdete zde více než 10 000 připojených prodejců.
Od roku 2018 začal Cdiscount dodávat některé zboží do Belgie, Německa, Itálie a Španělska, což znamenalo začátek jeho mezinárodní expanze.
Emag
Emag je největším elektronickým obchodem v Rumunsku s více než půl milionem unikátních zákazníků denně. Prodejci mohou nabízet produkty ve více než 1600 dostupných kategoriích.
Na platformě v současné době působí 3 500 prodejců a více než 1,4 milionu produktů, což partnerům tržiště generuje tržby přesahující 100 milionů eur a více než 1,9 milionu objednávek. Nejvyšší tržby jsou generovány v kategoriích auto a příslušenství, domov a dekorace, děti a hračky, móda a sport.
Fruugo
Fruugo je britský online marketplace dostupný ve 32 zemích, které má více než 25 milionů aktivních uživatelů. Jakmile se prodejci jednou zaregistrují, mohou prodávat na všech dostupných trzích v portfoliu. Web podporuje 22 měn a 17 jazyků.
Tržiště Fruugo spolupracuje se stovkami prodejců. Nabízí jim překladatelskou, zákaznickou a marketingovou podporu, takže prodejce musí pouze vyřídit objednávku.
Otto
Společnost OTTO je druhým největším internetovým obchodem v Německu a tvrdí, že je tamním největším internetovým obchodem s módou.
Společnost původně začínala prodejem offline. Nyní 90 % svého zboží prodává online a má také tržiště, na kterém prodává zboží sama a umožňuje prodej třetím stranám.
Společnost má 9 milionů aktivních zákazníků a zasahuje 45% všech německých domácností. Pro prodejce na tržišti představuje OTTO po Amazonu největší příležitost pro elektronické obchodování v Německu.
PriceMinistr
Společnost PriceMinister byla založena v roce 2001 a je předním francouzským tržištěm s 22 miliony členů, 130 miliony produktů a 11 miliony návštěvníků měsíčně.
Tento marketplace působí ve 20 zemích a denně se na něm uskuteční v průměru více než 30 000 transakcí, což z něj činí druhou nejnavštěvovanější platformu pro elektronické obchodování ve Francii (hned po Amazonu).
Real.de
Real.de je třetím největším online tržištěm v Německu. Prodává miliony produktů v 5 000 různých kategoriích, včetně nábytku, médií, hudby, elektroniky, kuchyňských potřeb, domácích potřeb a zahradních potřeb, sportovního vybavení, kosmetiky, dětských potřeb, autodoplňků a outdoorových doplňků.
Real.de nabízí dopravu do přibližně 30 různých zemí, měsíčně jej navštíví 10 milionů návštěvníků a má přes 6,5 milionu zákazníků.
Zalando
Zalando je německé tržiště, které se rozšířilo na více evropských trhů. Obzvláště významné je v Německu, kde tuto značku zná až 95% dospělých zákazníků. V posledních letech ovšem expanduje i do dalších zemí.
Podle nejnovějších údajů má 20 milionů aktivních kupujících a 7,4% podíl na západoevropském trhu s módou, který dosahuje celkové hodnoty 42 miliard dolarů. Zalando má více než 22 milionů zákazníků a prodává přes 250 000 produktů od 2 000 obchodních značek.
Napsala jsem pro vás e-book: Jak začít prodávat na Amazonu
- Chystáte se na vstup na Amazon Marketplaces?
- Potřebujete pochopit základní Amazon pojmy
- Chcete znát vhodné produkty pro Amazon?