Německá e-commerce v roce 2022

24.02.2022

Německému trhu vládne e-commerce - byla by škoda jen přihlížet. Článek je z roku 2022, ale aktivní německý e-commerce je aktuální i letos. 

V Americe a Asii není pojem e-commerce nic nového. V posledních letech si tento způsob nákupů oblíbila i naše členitá Evropa a obzvláště Německo, kde jsou online služby a obchody na vzestupu jako nikdy dřív.

Německo má jednu z nejsilnějších ekonomik světa a rozhodně nezůstává s ničím pozadu za světovým děním. Naše životy už z velké části spoléhají na online svět a tržní síla marketplaces a online služeb je toho důkazem. Například odvětví e-commerce dosahovalo v Německu hrubé hodnoty zboží (GMV) 83,3 miliard EUR v roce 2020! V porovnání s předchozím rokem je to nárůst o více než 14%

Velkým spouštěčem online nakupování se v Evropě stala pandemie koronaviru, kvůli které v roce 2020 v žebříčku nejkupovanějších skupin produktů zářily hlavně potraviny, léky a drogerie.

Stálicemi ve vyhledávačích zákazníků jsou:

  • Oblečení
  • Elektronika, PC a příslušenství
  • Potřeby pro domácnost
  • Chovatelské potřeby

Čím dál víc stoupá obliba marketplaces, což jsou online tržiště sdružující tisíce produktů od stovek prodejců na jednom místě. Mezi nejoblíbenější patří například Amazon, Kaufland.de nebo Zalando.

Je důležité znát svého zákazníka

Před vstupem na jakýkoliv trh je dobré se připravit na tamní smýšlení a preference.

Němci jsou nároční na kvalitu služeb. Nenechte se ale zastrašit, protože většinou nemají sebemenší problém si za svou spokojenost připlatit. Německo je také známo velkým počtem reklamací a vratek zboží prodejcům.

Jak tedy zaujmout německého zákazníka?

  • Mít dokonalé překlady u produktů do německého jazyka
  • Komunikovat v němčině
  • Připravit se a znát německý trh
  • Nabídnout několik možností přepravy a platby

V Německu je důležitým kritériem pro nákup udržitelnost. Ekologii klade tato země čím dál větší význam a německý zákazník ji dává velkou moc při výběru prodejce. Bylo by tedy plusovým bodem nabídnout například recyklované obaly nebo tzv. zelenou dopravu, coz je uhlíkově neutrální přeprava, ke které se zavazují některé německé přepravní firmy. Při prodeji v Německu je potřeba mít registraci k LUCID a při prodeji elektro zboží i WEEE. Více informací se dozvíte pod odkazy. 


Přemýšlíte nad vstupem na některý z německých marketplaců? Pomohu vám se založením prodejního účtu, listingem produktů, nebo napojením na váš eshop.