Smlouva k prodejnímu účtu na Amazonu
Obchodujete na Amazonu a vaše účetní po vás žádá smlouvu k tomuto obchodnímu vztahu? Pojďme se podívat, jaké podklady můžete vaší účetní dodat.
Při zakládání prodejního účtu na Amazonu je důležité mít na paměti, že prodejci se musí řídit specifickými pravidly a podmínkami, které Amazon stanovuje. I když neexistuje tradiční "smlouva" v tom smyslu, jak ji chápeme běžně, prodejci se při registraci zavazují dodržovat Podmínky používání Amazonu, které jsou důležitým rámcem pro obchodování na této platformě.
Základní pravidla a podmínky
Registrace a ověření
Každý prodejce musí projít registračním procesem, který zahrnuje ověření identity a poskytnutí potřebných informací o podnikání.
Dodržování pravidel
Prodejci musí dodržovat pravidla týkající se kvality produktů, zákaznického servisu a dodací lhůty. Amazon má přísné standardy a porušení těchto pravidel může vést k pozastavení nebo zrušení účtu.
Poplatky a provize
Prodejci se také zavazují k placení poplatků za prodej a případných dalších poplatků, které Amazon účtuje za služby, jako je FBA (Fulfillment by Amazon).
Zákaznické recenze a zpětná vazba
Amazon klade důraz na transparentnost a férovost, takže prodejci musí dodržovat pravidla týkající se získávání a správy zákaznických recenzí.
Ochrana osobních údajů
Prodejci jsou povinni chránit osobní údaje zákazníků a dodržovat zákony o ochraně soukromí.
Podklady pro účtárnu
Pro vaši účetní můžete vytisknout vaše Merchant ID, což je oficiální číslo prodejce na Amazonu.
Přikládám návod, kde Merchant ID naleznete: Settings (Nastavení) - Account Info (Informace o účtu) - Business Information (Obchodní informace).